volvo 240 van diesel

  • Thread starter Thread starter pepijn
  • Start date Start date
P

pepijn

Hallo,

Ik ben op zoek naar een auto van dit type met grijs kenteken in goede staat.
Ik heb nog wel een vraag. Is de diesel uit 1992 een 6-cilinder uitvoering?

pepijn
 
pepijn said:
Hallo,

Ik ben op zoek naar een auto van dit type met grijs kenteken in goede staat.
Ik heb nog wel een vraag. Is de diesel uit 1992 een 6-cilinder uitvoering?

pepijn

Alle diesels in de 700/900 modellen en naar ik meen ook in de 200's zijn 6
cylinder Volkswagen diesels. Het is dezelfde motor als in de Volkswagen LT
bus. Soms voorzien van een turbo. Mits goed (d.w.z. nauwgezet) onderhouden
kan de motor een behoorlijke levensduur halen. Ik heb een 765 uit 1986 met
535.000 km op de klok.
 
Is inderdaad een VW V6 cyl diesel. Aanbeveling: niet doen! Rij liever LPG in
een 240 perfect match.

Succes,

Martijn
 
Martijn said:
Is inderdaad een VW V6 cyl diesel. Aanbeveling: niet doen! Rij liever LPG in
een 240 perfect match.


Hoezo niet doen? Ik heb begrepen dat die diesels oersterk zijn. En dat
een motor sneller slijt op gas...
 
Integendeel. Bij deze diesel is dat niet het geval, ze zijn donweg slecht
gebouwd. Bel maar een willekeurige Volvo hobbygarage, ze zullen je hetzelfde
zeggen en zijn spreken uit ervaring. Vorige week nog een 240 estate met
545.000 km gezien, en hij reed nog goed, op lpg.

Met gas komt de motor eerder op temperatuur omdat gas een hogere
verbranding heeft. Gas rijden is dus beter dan benzine. Op gas rijden
betekent wel dat rubbers wel iets eerder slijten en dat het verbruik 10%
slechter is dan benzine. LPG heeft een minder energetische waarde per
eenheid dan benzine en of diesel. Rubbers zijn overigens niet duur en zijn
bij Volvo erg goed. Bij LPG blijft je olie ook transparant itt
benzine/diesel waar de olie zwart wordt. Gas geeft ook een betere
verbranding en is daarom beter voor het milieu.

Wat denk je dat een nieuwe/gereviseerde turbo, dieselpomp en verstuivers
kosten?

Succes,

Martijn
 
Het is een 6 cylinder in-lijn. Aanbeveling: wel doen als je maar regelmatig
onderhoud verricht.
 
Martijn, it is a straight 6 (in-line) not V6.

Cheers, Peter.


: > Is inderdaad een VW V6 cyl diesel. Aanbeveling: niet doen! Rij liever LPG in
: > een 240 perfect match.
: >
:
:
: Hoezo niet doen? Ik heb begrepen dat die diesels oersterk zijn. En dat
: een motor sneller slijt op gas...
 
Martijn schreef:
Integendeel. Bij deze diesel is dat niet het geval, ze zijn donweg slecht
gebouwd. Bel maar een willekeurige Volvo hobbygarage, ze zullen je hetzelfde
zeggen en zijn spreken uit ervaring. Vorige week nog een 240 estate met
545.000 km gezien, en hij reed nog goed, op lpg.

When I was looking for a car for my sister some months ago, I've seen at
least 20 or 30 200 series diesels with more than 300000 km. Some even
with more than 500000 km. I agree that they are not as bullet-proof as
the redblocks, but with good maintenance, they aren't bad either.
Wat denk je dat een nieuwe/gereviseerde turbo, dieselpomp en verstuivers
kosten?

As far as I know, the 200 series diesels were not turbo engines (at
least mine 1989 van isn't).
 
Back
Top